2023-2024 Eğitim- Öğretim yılısenebaşı öğretmenler kurul toplantısı 4 Eylül pazartesi günü saat 10.00 da.aşağıdaki gündem maddelerini görüşmek üzere okulumuz Konferans Salonunda yapılacaktır.
GÜNDEM MADDELERİ
1. Açılış ve yoklama.
2. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı.
3. 2023-2024 Eğitim öğretim yılı Öğretmenler Kurulu yazmanlarının seçimi. (2 asil 2 yedek)
4. Gündem maddelerinin okunması ve varsa ilave edilecek maddelerin belirlenmesi.
5. Bir önceki toplantıda alınan kararlar.
6. Bakanlık emirleri, mevzuat değişiklikleri, ilgili mevzuat, MEBBİS, e-Okul/e-Mesem ve e-Pansiyon uygulamaları.
7. Stratejik planlama, eğitimde toplam kalite yönetimi ile okul gelişim ve yönetim ekibi çalışmalarına ilişkin iş ve işlemleri.
8. Öğrencilerin başarı, devam ve devamsızlık, ödül ve disiplin durumları, okul birincisinin tespiti
9. Personel ve öğrenci kılık kıyafetiyle ilgili hususlar
10. İstenen başarı düzeyine ulaşamayan öğrencilerin yetiştirilmesi için yapılacak çalışmalar
11. Destekleme ve Yetiştirme kursları ile ilgili ihtiyaçların tespiti ve kurslarda verimliliğin artırılması
12. Yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde yapılan sınav ve çalışmalar
13. Atatürkçülükle ilgili konuların derslerde işlenişi ile öğretim programlarının uygulanmasına yönelik hususlar
14. Ders kitabı, eğitim aracı ve bireysel öğrenme materyalleri
15. Zümre toplantıları, yıllık planlar, ders planları ve özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programları(BEP), Evde Eğitim Planlaması
16. Okul rehberlik hizmetleri
17. Eğitim kurumu, ilçe, il, yurt içi ve yurt dışında düzenlenecek bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler ve yarışmalar ile geziler, öğrenci kulüp ve topluma hizmet çalışmaları
18. Tamamlanmış proje çalışmaları ile planlanan projeler
19. Kardeş okul uygulamaları
20. Değerler Eğitimi çalışmalarına yer verilmesi, ÇEDES Projesi
21. Faaliyet gösterecek öğrenci kulüplerinin belirlenmesi
22. Sınıf/şube rehber öğretmen ile öğrenci kulübü danışman öğretmenlerinin belirlenmesi
23. Kurul ve komisyonlara öğretmen seçimi ve görev dağılımının yapılması
*Disiplin Kuruluna gizli oyla 2 asil, 3 yedek üye seçimi
Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu ( Varsa müdür başyardımcısı veya
müdürün görevlendireceği müdür yardımcısı, her ders yılının ilk öğretmenler
kurulu toplantısında öğretmenler kurulunca gizli oyla seçilecek üç öğretmen,
Okul-aile birliğinin kendi üyeleri arasından seçeceği bir öğrenci velisi)
*Onur Kurulu başkanlığına 1 asil, 1 yedek üye seçimi
* Zümre Başkanları seçimi
*Sınıf veya Şube öğretmenler Kurulu
*Okul Aile Birliği Denetim Kurulu üyeliğine öğretmenler arasından 2 asil, 2 yedek üye seçimi
*KTS (Kalite Takip Sistemi) okul yürütme kurulu (Okul müdürü başkanlığında 1 Mdr Yrd., Rehber öğretmen, yeterli sayıda öğretmen)
*Destek Hizmetleri genel müdürlüğünün 2014/16 sayılı iş sağlığı ve güvenliği genelgesi kapsamında İşyeri Sağlık ve Güvenlik Kurulunun oluşturulması
*Bir müdür yardımcısı başkanlığında yaklaşık maliyet komisyonuna 2 asil, 2 yedek üye seçimi(4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu (DÖSE ve Okul Aile Birliği için)
*Müdür yardımcısı başkanlığında İhale Komisyonu
*Müdür Yardımcısı başkanlığında Muayene ve Kabul komisyonu(4734 sayılı kamu ihale kanunu
*Kalite Kontrol Komisyonu (3 asil, 3 yedek)
*Sayım Komisyonu (5163 sayılı Taşınır Mal Yönetmeliği)
*Değer Tespit Komisyonuna 2 asil, 2 yedek üye seçimi
* Bir müdür yardımcısı başkanlığında bir sonraki öğretim yılı için kontenjan belirleme komisyonunun oluşturulması.(Okul Müdürü başkanlığında bir Mdr Yrd., Rehber Öğretmen, öğretmenler kurulu ile seçilen bir öğretmen, okul aile birliğini temsil eden bir veli)
*Bir müdür yardımcısı başkanlığında okul içi ve dışı tören ve etkinlikleri yürütme komisyonuna 2 asil, 2 yedek üye seçimi
* Müdür yardımcısı başkanlığında Özel Sınav Hizmetleri Yürütme Komisyonunun kurulması
*Tanıtım, mezunları izleme, istihdam, mesleki rehberlik ve danışma komisyonunun oluşturulması(Bir müdür yardımcısı başkanlığında 3 öğretmen, okul rehber öğretmeni ve okul aile birliği başkanı
*Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütme komisyonunun belirlenmesi
*Bireyselleştirilmiş eğitim planı geliştirme birimi
*Kütüphane kayıt ve tespit komisyonu
* Okul Taşıma Tespite ve Planlama Komisyonu
Kurumlarda oluşturulacak ekipler;
a- Kurum Kalite Geliştirme ve Stratejik Plan Üst Kurulu
b- Stratejik Plan Ekibi
c- Toplam Kalite Yönetim Ekibi
d- Sivil Savunma Ekipleri
e- Krize Müdahale Ekibi(Psikososyal Müdahale Hizmetleri Okul Ekibi)
f- Web Yayın Ekibi
24. Nöbet uygulamalarıyla ilgili esaslar
25. Pansiyon ve Belletici öğretmenlik uygulamaları
26. Okul aile birliği ve veli toplantıları
27. Okul çevre ilişkileri
28. Kurum kültürü oluşturulması çalışmaları
29. Okulda ve çevrede Türkçenin doğru, güzel ve etkili kullanılması
30. Çocuk haklarına ilişkin uygulamalar
31. Hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi
32. Mezunların izlenmesi
33. İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili hususlar
a) Denetim ve rehberlik çalışmaları
b) Bilişim araçlarının; öğretim programlarının özelliğine göre ders araç ve gereci olarak kullanılması ile öğrencilerin özel durumları, pansiyon gibi hususlar dikkate alınarak eğitim ortamlarında bulundurulması ve kullanılmasına izin verilmesine ilişkin usul ve esasların belirlenmesi
c) Okul Sağlığı hizmetleri ile ilgili çalışmalar(Okulum Temiz Ekibi, Bulaşıcı ve Bulaşıcı Olmayan Hastalıklarla Mücadele Ekibi)
34. Ortaöğretim kurumları yönetmeliğinin 87. Maddesi Mesleki Çalışma hakkında kurulun bilgilendirilmesi
35. Okulun genel durumu hakkında bilgi sunulması
36. Eğitim öğretime yönelik çalışmaların planlanması
a) Anayasanın eğitimle ilgili maddelerinin okunması (24,42,58,59. Maddeler)
b) 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun 2,4,5,17,43. Maddelerinin okunması
c) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 7,15,26,31,105,108 ve 125. Maddelerinin okunması
d) Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin ilgili maddelerinin okunması
37. 2023-2024 Eğitim öğretim yılı için alınması gereken tedbirler;
a) Öğrenci başarı durumlarının görüşülüp, başarının artması için öneriler, ortak prensip kararlarının alınması
b) Çalışma takvimi ve okul-zaman çizelgelerinin açıklanması
c) Okulda gerçekleştirilecek sosyal ve kültürel etkinliklerin belirlenmesi
38. Yardıma muhtaç öğrencilerin tespitinin yapılması
39. a) Derslere giriş çıkışlarda dikkat edilecek hususlar, ders defterinin ve günlük yoklama fişinin doldurulması, öğrencilerin derslere hazırlıklı gelmeleri, ders işlenişi ve cep telefonu gibi iletişim araçlarının kullanımı ile ilgili hususların görüşülmesi
b) Öğrencilerimizin EBA’dan istifade etmelerini temin etmek
c) Kütüphanenin ve konferans salonunun kullanımının belirlenmesi
d) Öğrencilerin giriş ve çıkışları, okul bahçesinin kullanımı
e) Öğretmen ders programlarının kurulda görüşülmesi
f) Öğretmen, öğrenci nöbet görevlerinin görüşülmesi
g) Öğretmen hasta, sevk ve izin durumunun görüşülmesi
h) Genel veli toplantısı ve sınıf veli toplantı tarihlerinin belirlenmesi
i) Ders dışı eğitim çalışmalarına dair esasların açıklanması ve egzersiz çalışması yaparken uyulacak kuralların belirtilmesi, ‘Destekleme ve Yetiştirme Kursları ve Sorumluluk sınavları’ hakkında kurulu bilgilendirme
40. MEB Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğine göre 2022-2023 Eğitim öğretim yılı Öğrenci Kulüpleri ve Toplum Hizmetleri Çalışmaları için danışman öğretmenlerin belirlenmesi. MEB Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin 8. Maddesine göre 2022-2023 Eğitim öğretim yılı Öğrenci Kulüpleri ve Toplum Hizmetleri Çalışmaları için Sosyal Etkinlikler Kurulunun Kurulması. (1 Mdr Yrd başkanlığında danışman öğretmenlerden seçilen 3 öğretmen, öğrenci kulübü temsilcilerinden 2 temsilci ve okul aile birliği temsilcisi veli)
41. Bakanlık emirleri ve ilgili mevzuatın değerlendirilmesi. Yeni gelen emir kanun ve yönergelerin duyurulması.
42. 2022-2023 Eğitim – Öğretim yılının genel başarı durumu, destekleme ve yetiştirme kursları ve 2023 LGS ve YKS (TYT-AYT) sonuçlarının değerlendirilmesi,
43. Okulun işleyişi ile ilgili hususların ele alınıp görüşülmesi;
Zaman çizelgesinin açıklanması;
Derslere giriş-çıkışlarda dikkat edilecek hususlar;
Derslerde öğrencilerin yoklamalarının yapılması; (ders girişinde)
Ders defterlerine işlenen konuların ayrıntılı yazılıp imzalanması; (ders bitiminde)
Gezi-gözlem inceleme ve deney raporlarının hazırlanması;
Not girişlerinin zamanında yapılması;
Performans ve proje ödevlerinin verilip-alınmasında dikkat edilecek hususlar (Md 50)
Okulun tertip-düzen ve temizliğinde izlenecek ortak prensipler;
Öğrencilerin derse hazırlıklı gelmeleri ve ders işlenişi ile ilgili hususların görüşülmesi;
Ders araç gereçlerinin getirilmesi,
Sınava girmeyen öğrencinin durumu,
Ders esnasında verilecek öğrenci izinleri,
Sınıf oturma plânının hazırlanması,
Genel arama yapılması,
Okulda yapılan sosyal ve kültürel etkinliklerin görüşülmesi;
Bayrak törenlerinin yapılışında tertip, düzen ve disiplinin sağlanması.
Okulun temizlik hizmetleri, test, fotokopi işlerinin yürütülmesi ile ilgili işlerin
görüşülmesi. Yazılı vb. fotokopilerin zamanında çekilmesi,
Öğrencilerin sevk, izin ve rapor işlemleri;
Okulun açılış programı ile ilgili görüşmeler;
Sınıf rehber öğretmenleri tarafından e-okul bilgilerinin kontrol edilmesi,
MEBBİS bilgilerinin kontrol edilmesi,
Ders denetimleri,
Veli görüşme kayıtlarının tutulması,
44. Dilek ve temenniler
45. Kapanış.
Adres:
MERKEZ MAH. ŞEHİT UZMAN ÇAVUŞ İZZET EMİR CAD. NO 11/2 ÇANAKÇI / GİRESUN
Telefon
0454 591 22 20