Pandemi döneminde (Covid-19 Sürecinde) Eğitim Öğretimi Etkileyen Güncel Sorunlar değerlendirildi.
Pandemi döneminde okul öğretmenlerimizle yüzyüze "Covid-19 Sürecinde Eğitim Öğretimi Etkileyen Güncel Sorunlar" başlığını değerlendirmek için toplantı yapıldı. Yaşanan sorunlar tespit edildi ve süreci sağlıklı yönetebilmek için yapılanlar ve yapılabilecek konular görüşülmüştür.
Pandemi (COVID-19 salgını) nedeniyle 2020 yılı mart ayından sonra öğrenciler okul ortamından uzak kalmışlardır. Son sınıflar ağırlıklı olmak üzere Ara ara bazı kademelerde okullar açılsa da kalıcı olamamıştır. Bu süreç sonrasında okulumuz öğrencileri için eğitim-öğretimi etkileyen sorunları görüşmek üzere öğretmenlerle toplantı yapıldı. Toplantıda yaşanan sorunlar belirli başlıklar altında toplanarak çözümler üretilmeye çalışıldı.
Koronavirüs(Covid-19) salgını sırasında bir zorunluluk olarak hız kazanan eğitimde dijitalleşme süreci tüm sistemde köklü değişiklikleri beraberinde getirmektedir. Dijital ortamda geliştirilecek öğretmen eğitimlerinin diğer dijital eğitim içeriklerinde olduğu gibi interaktif olması birinci önceliktir. Dinleyicinin eğitime odaklanmasını ve eğitime katılımını sağlayacak şekilde hazırlanmış öğretmen eğitim içerikleri, öğretmenlerin ihtiyaç duyduğu ve duyacağı becerilerin kazandırılması konusunda yararlı olacaktır.
Tespit Edilen Sorunlar:
· Bazı öğrencilerin maddi imkansızlıklar nedeniyle ya da aillerin ilgisizliği nedeniyle devamsızlık yapmaları.(%20 )
· Taşımalı olarak gelen köylerde yaşayan öğrencilerimizin derslerine çalışacakları kendilerine ait ortamlarının olmaması.
· Öğretmen-Öğrenci veya Öğretmen-Veli iletişiminin az olması.
· Sürekli bilgisayar veya telefon karşısında bulunmanın olumsuz etkilerinin oluşması.
· Öğrencilerin ders çalışma, kitap okuma gibi konularda takibinin zorlaşması.
· Ev ortamında öğrencilerin dikkatlerini dağıtacak birçok unsurun bulunması..
· Öğrenciler psikolojik olarak okuldan uzaklaşması.
· Uzaktan eğitim sürecinde pansiyonlu ve taşımalı sistem öğrencilerinin internete erişim imkânlarından yoksun oldukları için düzenli olarak derslere katılamamaları. bu durumun uzaktan eğitime ulaşım imkânı olmayan öğrencilerle, imkanı bulunan öğrenciler arasında sosyo ekonomik eşitsizlik sorununu ortaya çıkarması.
· Derslerde yalnız anlatma metodu kullanıldığı için öğrencilerin dikkat ve ilgisini canlı tutmanın, öğrenciyi derste aktif katılımını sağlamanın zor olması.
· Konu pekiştirme çalışmalarında ödev ve performans çalışmalarında geri dönütlerin zayıf olması.
· Derse katılımın isteğe bağlı olması nedeniyle farklı derslerde farklı öğrencilerin olması nedeniyle devamlılığın önemli olduğu derslerde verimliliğin düşmesi.
· Öğretmen – veli iletişimini sağlamak adına kurulan iletişim gruplarına rağmen velilerin derslere aktif katılımı sağlamada yeterli olmaması.
· Salgın nedeniyle okulların açılamamasının yanı sıra sınavların da yapılamamış olmasının öğrencilerde okula karşı ilgisizlik ve isteksizliğe neden olması.
· Derse katılan öğrencilerin ekran başında geçirdikleri süre dikkate alındığında sürenin fazla olmasının öğrenci psikolojisi ve fiziksel yapısını olumsuz etkilediğinden öğrencilerin zamanla derslere katılımlarını azalması.
· Yoğun bir çalışma gerektiren derslerin zorluğu öğrencilerin bu derslere olan ilgilerini azaltması.
· Beden eğitimi, meslek dersleri ( özellikle Kur'an-ı Kerim, Arapça dersleri )gibi uygulama ağırlıklı derslerin öğretmenlerin anlatımını, öğrencilerin anlamasını zorlaştırması.
· İnternet bağlantısı koptuğu için veya istenilen zamanda derslere bağlanmada yaşanan gecikmeler zaten 30 dakika olan derslerin sürekli kesilmesi, gibi yaşanan zaman kaybının öğrencilerin motivasyonunun olumsuz etkilemesi.
· Bu sürecin belirsiz olmasının da etkisi ile öğrencilerin uzaktan eğitimi çok fazla önemsememeleri.
Çözüm Önerileri:
· Bütün öğrencilere DYK ve sosyal etkinliklere katılım için taşımalı araç temin edilmesi
· Derslere devam (belgelenmiş zorunlu haller dışında) zorunlu hale getirilmelidir.
· Öğretmenlere teknoloji kullanımı konusunda eğitimler verilmelidir.
· Öğrencilerin sürekli olarak ekran karşısında sürekli durmasının olumsuz etkileri nedeniyle EBA dersleri aralıklı olarak planlanmalıdır.
· Sınavlar merkezi olarak yapılmalıdır.
Adres:
MERKEZ MAH. ŞEHİT UZMAN ÇAVUŞ İZZET EMİR CAD. NO 11/2 ÇANAKÇI / GİRESUN
Telefon
0454 591 22 20